خرید از سراسر دنیا


» نسخه قرصی شکل واکسن از نوع تزریقی آن کارآمد تر شد!

نسخه قرصی شکل واکسن از نوع تزریقی آن کارآمد تر شد!

واکسن قرصی


به تازگی واکسن خوراکی به شکل قرص ابداع شده که حتی از نمونه تزریقی اثر بخشی بیشتر دارد.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

بر طبق نتیجه گیری محققان که طی آزمایش از کپسول VXA-A۱.۱ به آن دست یافتند،مشاهده شد افرادی که این واکسن خوراکی رادریافت کردند، کمتر بیمار شدند.این واکسن ساخته شده توسط شرکت Vaxart.Inc است. 


محققان ادعا می کنند تولید نسخه قرصی این واکسن سریع تر و ارزانتر است و دسترسی به درمان را در کشورهای در حال توسعه گسترش می دهد.

این واکسن بین ۱۷۹ داوطلب در رنج سنی ۱۸تا ۴۹ سال از آگوست ۲۰۱۶ تا ژانویه ۲۰۱۷ میلادی آزمایش شد. به طور تصادفی از برخی شرکت کنندگان خواسته شد قرص، واکسن تزریقی یا دارونما را مصرف کنند. در فاصله زمانی گفته شده شرکت کنندگان در معرض آنفلونزا A/H۱N۱ قرار گرفتند که یکی از شایع ترین انواع این بیماری است.


نتایج نشان داد، تنها ۲۹ درصد از افرادی که واکسن خوراکی دریافت کرده بودند به ویروس آنفولانزا مبتلا شده اند.در حالی که این رقم افرادی که واکسن تزریقی دریافت کرده بودند 35 درصد و برای افرادی که دارونما دریافت کرده بودند،48 درصد است. 


علاوه برآن خطر ابتلا به ویروس آنفولانزا نیز در گروهی که واکسن خوراکی دریافت کرده بودند در مقایسه با گروه دارونما۳۹ درصد و در مقایسه با گروهی که واکسن تزریقی دریافت کرده بودند ۲۷ درصد کاهش یافته بود.

به هر حال قبل از رسیدن واکسن خوراکی به بازار چندین سال دیگر نیاز است و آزمایش کنونی تنها یک گونه از آنفولانزا را آزمایش می‌کند. اغلب واکسن‌های آنفلوآنزا سه یا چهار مورد از 

خطرناک‌ترین ویروس‌های موجود در جهان را شامل می‌شوند, بنابراین مطالعات آتی باید کشف کنند که آیا این تجویز خوراکی با فرمول‌های ظهور یافته کار می‌کند.

این بدان معنی است که اگر گونه واکسن خوراکی کاملا موثر باشد،می تواند بهانواع مختلفی از راهبرد های ایمن سازی ترکیب شود.


تگ ها :   واکسن قرصی

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده