بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مفهوم انگشتر در هر انگشت دست مبنی بر روانشناسی و فرهنگ جوامع

مفهوم انگشتر در هر انگشت دست مبنی بر روانشناسی و فرهنگ جوامع

معنای انگشتر در هر انگشت دست


بسیاری از افراد بدون اینکه بدون دانستن این نکته صرفا بر پایه سلیقه و نظر شخصی و یا پایبندی بر رسوم وفرهنگ انگشتر دست می کنند. اما اگر جز آن دسته از افراد هستید که می خواهید بدانید انگشتر در هر انگشتتان چه معنایی دارد این مطلب را از دست ندهید.

به طورکلی بین 70 تا 90 درصد جوامع را دست راست ها تشکیل می دهند پس دربین دست راست ها ،این دست غالبا به دست فیزیکی-جسمانی شناخته می شود .چون در فعالیت های فیزیکی نقش بیشتری دارد. و دست چپ به عنوان دست ذهنی-روحی، زیرا این دست نماینده ی شخصیت و عقاید شماست و اگر دست چپ هستید این نشانه برعکس می شود.


انگشت شست:

این انگشت همانطور که در اساطیر کهن اشاره شده با شخصیت و درون افراد در ارتباط است. افرادی با آرزوهای بزرگ که مدام از خود می پرسند که چه می خواهند. و به نوعی در شک به سر می برند.این انگشت نماد ثروت و بخشندگی هم هست، به خصوص اگر مردان انگشتر خود را به این انگشت اندازند. به همین دلیل معمولا انگشتر های مناسب این انگشت را بزرگتر می سازند تا جلوه بهتری بدهد.البته بعضی می گویند این کار به علت بزرگ بودن انگشت شست است.به هر حال اندازه آن چندان مهم نیست مراقب باشید خیلی پر زرق و برق نباشد.گفته می شود خانم هایی که انگشتر خود را در شست دست چپ می اندازند افرادی با روحیه مردانه هستند.برای افرادی که دوست دارند چند انگشتر در یک دست خود بندازند،این انگشت به علت فاصله با بقیه انگشتان گزینه خوبی است.جالب است بدانید انگشت شست صاف به معنای شخصیتی قوی اما انگشت خمیده به معنای ضعف و حتی عدم صداقت است.

کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام

 در آسیای دور و حتی به اشاره شاهنامه کمانداران حلقه‌ای به انگشت شست خود می‌کردند تا کار کشیدن زه کمان را ساده‌تر کند و باعث آسیب به انگشت شست نشود. در فرهنگ غربی استفاده از انگشتر روی انگشت شست رواج زیادی ندارد.در برخی از فرهنگها مانند آمریکای شمالی انگشتر در انگشت شست،عجیب ودور از ذهن است.

 انگشت اشاره:

انداختن انگشتر در این انگشت حس جاه طلبی و قدرت طلبی شما را نشان می دهد.می گویند در زمان های قدیم هم پادشاهان در انگشت اشاره خود انگشتر می انداختند. و همین طور در اخترشناسی نماد آنها سیاره مشتری است که نمادی از قدرت است و در طالع بینی انگشت اشاره با خدای ژوپیتر مرتبط است که مفهوم افتخار و قدرت می‌دهد.در گذشته انداختن انگشتر در این انگشت به خصوص در بین مردان رواج بیشتری داشته است.در بخش هایی از اروپا انداختن یک انشگتر با نشان مهر یا تاج در این انگشت موقعیت برجسته ی خانوادگی شما را نشان می داده است. این انگشت انتخاب خوبی برای انگشتر هایی با نشان خانوادگی، سمبل برادری یا نژادی باشد. به همین علت در برخی مناطق اروپا انداختن انگشتر درانگشت اشاره برای قشر اجتماعی پایین ممنوع بوده است. افرادی که این انگشت را انتخاب می کنند یا مدیرهستند یا دوست دارند به این مقام برسند. در هر صورت آنها از عزت نفس بالایی برخوردارند.بسیاری از فرهنگ ها انگشت اشاره را نمادی از ازدواج می دانند. به عنوان مثال یهودیان به جای انگشت چهارم، حلقه خود را در این دست می اندازند.اگر می خواهید حرکت ها و ژستتان با تاکید بشتری باشد در انگشت اشاره انگشتر بندازید. 

انگشت وسط

انداختن انگشتر در این انگشت نشان دهنده آن است که شما طالب یک زندگی متعادل و متوازن هستید.

 انگشت وسط در ستاره شناسی، نمادی از سیاره زحل است و فلز این سیاره سرب است پس اگر اعتقاد دارید می توانید از یک انگشتر فلزی با طیف خاکستری برای ایجاد هماهنگی استفاده کنید. از آنجا که فلز مخصوص آن خاکستری است، مدل های استیل برای این انگشت انتخاب می شود.انگشت وسط بلند ترین و احتمالا بزرگ ترین انگشت شماست. انداختن انگشتر در این انگشت زیاد مرسوم نیست شاید به این دلیل که این انگشت در مجاورت انگشت اشاره قرار دارد و قرار گرفتن یک شیء بزرگ می تواند تا حدی مانع فعالیت های فیزیکی دست شود. اگر دوست دارید حتما در انگشت وسط، انگشتر بیاندازید بهتر است که مدل های کوچک و ساده تر را انتخاب کنید.

 روان شناسان معتقدند افرادی که حلقه شان را در انگشت وسطی دست راست قرار می دهند، به دنبال جلب توجه اند. در واقع آنها دوست دارند که همیشه در مرکز توجه باشند، از این رو این انگشت را که نمادی از تسلط است، انتخاب می کنند .

برای آقایان استفاده از این انگشت برای انگشتر غیر معمول است.اما اگر می خواهید ظاهری خاص،خلاق و جسور داشته باشید انتخاب خوبی است.

انگشت انگشتری

معمولا وقتی می خواهید انگشتر بندازید اول به سراغ این انگشت می روید. افرادی که در این انگشت حلقه می اندازند، توانایی تدریس را بهتر از دیگران دارند. و می توانند به خوبی مشکلات دیگران را حل کنند.

اولین بار رومی ها بودند که حلقه را در انگشت چهارم دست چپ انداختند، زیرا آنها باور داشتند که این انگشت آغاز رگ عشق است؛ رگی که به قلب منتهی می شود. عده ای معتقدند این انگشت به دلیل این رسم قدیمی بر دیگر انگشتان ترجیح داده می شود که انگشت اول (شست) را به نام پدر، انگشت دوم به نام پسر و انگشت سوم را به نام روح القدس نام گذاری کرده اند.

بنابراین داماد پس از این که سه انگشت را نام برد و از آن ها گذشت حلقه را به دست عروس می اندازد.این واقعیت هم وجود دارد که فلز کم استقامت تر در انگشت و دستی قرار بگیرد که کمتر از دیگر انگشتان استفاده و کمتر دچار صدمه و آسیب می شود. اما رسم کشورهای اروپای قاره ای، انداختن حلقه به دست راست است.

البته یک استثنای تاریخی در نظام های سلطنتی این منطقه وجود داشت که اشراف زاده ها حلقه را در دست چپ می انداختند. در برخی از کشورهای آمریکای جنوبی هم چون آرژانتین، زن و مرد هر کدام از یک حلقه استفاده می کنند و این حلقه ها معمولاً خیلی شبیه دیگر حلقه های عروسی است، با این تفاوت که به جای طلا از نقره ساخته می شود. 

در کشورهای اسکاندیناوی همچون فنلاند و نروژ هم مرد و هم زن یک انگشتر نامزدی بر دست می اندازند. در برزیل، این حلقه ها معمولا از طلا ساخته می شود و سنتی هم برای چگونگی دادن حلقه نامزدی وجود ندارد. در این کشور، هم مرد و هم زن قبل از عروسی و در دوران نامزدی حلقه را بر دست راستشان و بعد از ازدواج حلقه را بر دست چپشان می اندازند.

در اسکاندیناوی همچنین رسم است که برخی زنان از سه حلقه استفاده می کنند برای نامزدی، برای ازدواج و برای مادر شدن.


انداختن انگشتر در انگشت چهارم دست راست به شما کمک می‌کند در زندگی خود خوشبین‌تر باشید.

در طالع بینی انگشت حلقه با سیاره ی ماه در ارتباط است و نشانه ی زیبایی و خلاقیت و صد البته رابطه های رمانتیک است. فلز ماه نقره است که باعث می شود حلقه ی نقره برای رابطه هایی که هنوز وارد مرحله ی ازدواج نشده است یک گزینه ی عالی و طبیعی باشد.

انگشت کوچک

 نماد هوش اجتماعی افراد با اعتماد به نفس و حافظه قوی نشان دهنده همه چیز در روابط شماست. این انگشت نشان دهنده روابط ما با محیط بیرون می باشد و دقیقاً مخالف شست است که به خودِ درونی ما اشاره دارد. این انگشت نشان دهنده رفتار ما با دیگران است. انداختن انگشتر در این انگشت به شما کمک می کند روابط خود را تقویت کنید، به خصوص درمورد ازدواج. به ارتقاء روابط کاری هم کمک می کند.انگشت هرگز با انگشت شست برخورد نمی کند.و با انگشت اشاره تداخلی ندارد.انگشتر در این انگشت برخلاف انگشت حلقه هیچ معنا و مفهوم مذهبی نداردو انگشتر در آن بیشتر به چشم می آید.

 در کشور کانادا مهندسان یک انگشتر آهنی در انگشت کوچک خود می‌کنند که نشانه‌ای شوخ طبعانه از غرور آن‌ها نسبت به حرفه‌شان است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در قرون وسطی کشیش‌ها در انگشت کوچک خود انگشتری به دست می‌کردند که نشانه تعهد برای عدم ازدواج بود. البته امروزه چنین معنایی برای انگشتر در انگشت کوچک تصور نمی‌شود اما هنوز هم این کار نشانه‌ای از لاکچری بودن است. در دیدگاه طالع بینی انگشت کوچک با سیاره عطارد در ارتباط است که نشانه عقل و هوش و قدرت متقاعد کردن دیگران را به شما می‌دهد و فلز آن جیوه است .طبیعی است که به خاطر سمی بودن آن نمی توانید از جیوه انگشتر داشته باشید .

در فلسفه چینی معتقدند که اگر حلقه را در انگشت کوچک دست راست قرار دهیم، به معنی همراه بودن است. در واقع این افراد به خوبی می توانند دیگران را درک کنند و شریک خوبی در زندگی شان باشند .



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده